niedziela, 3 czerwca 2018

Zadbaj o siebie w wakacje!

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami. Co prawda moje się już zaczęły, ale większość z was ma przed sobą jeszcze kilka dni szkoły. Przed rozpoczęciem moich wakacji pomyślałam, że chciałabym coś zmienić. Chciałabym wypocząć i przygotować się do studiów jak najlepiej, a także dobrze wykorzystać wolny czas. Mamy go naprawdę dużo i warto poświęcić cześć na dbanie o siebie, o swoje ciało, zdrowie, samopoczucie. Każdy ma swoje sposoby i pomysły jak do tego podejść. Ja proponuje wam moje, które powoli wprowadzam w życie i przyznam, że trudno jest zachować systematyczność niektórych czynności, ale pamiętajcie, że to wy sami się z tego rozliczacie i jeśli macie chwile słabości, poszukajcie motywacji np na Pinterest'cie. Od razu nabierzecie chęci do dalszej pracy nad sobą i dbania o siebie.

1. Pij dużo wody
Ja przez długi czas nie mogłam się do tego zmusić. Wolałam jakieś słodkie soki, albo nawet wody smakowe, ale w końcu się przełamałam. Teraz nie chce pić żadnych innych napoi. U mnie w pokoju zawsze musi stać zwykła mineralna woda niegazowana. Odkąd piję wodę moja cera jest czystsza a ja sama schudłam. Oprócz tego moja skóra nabrała zdrowego wyglądu. Zwłaszcza w okresie letnim, gdy są wysokie temperatury trzeba się stale nawadniać!



2. Ustal własną rutynę
Mam na myśli poranną i wieczorną. Mały rytuał powtarzany codziennie sprawi, że będziesz szybciej wstawała z łóżka i zaczynała dzień. Posprzątaj trochę w pokoju, zjedz śniadanie, poćwicz jogę lub coś innego, wyjdź na balkon, pooddychaj świeżym powietrzem, otwórz okno... itp. Ja codziennie jak tylko się budzę, piję szklankę wody, czasem wody z cytryną. To pobudza metabolizm, a woda z cytryną dba o prawidłowe pH ustroju. Dzięki mojej rutynie czuję więcej chęci i energii na cały dzień. Ustal sobie także tzw. "skin care routine", wówczas dbanie o cerę będzie codziennością i wasza skóra wam za to podziękuje.



3. Zawsze jedz śniadania
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Bez niego nie mamy wystarczająco dużo energii i składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania, daje nam siłę na cały dzień oraz reguluje układ trawienny. Wprowadza nas w lepszy nastrój, zwłaszcza gdy można je zjeść na dworze w ciepły poranek. Lubię z rana zrobić sobie pyszne śniadanie, zjeść je na tarasie i ciesząc się pogodą i świeżym powietrzem popijać kawą. Uwierzcie mi, że tak rozpoczęty dzień przynosi wiele przyjemności.



4. Ćwicz
Wiem, że to jedno z postanowień noworocznych, które nie łatwo jest utrzymać. Ja mam bardziej na myśli jakąkolwiek aktywność fizyczną, żeby trochę się poruszać, a nie cały dzień leżeć, oglądać Netflixa lub się opalać. Może to być spacer, przejażdżka na rowerze albo wchodzenie po schodach na najwyższe piętro w bloku z torbami zakupów. Często z rana rozciągam się (to część mojej rutyny) i to także może być, jeżeli naprawdę aż tak bardzo wam się nie chce. Ale są też ludzie, którzy wybiorą treningi i ja jestem jedną z nich. Może nie robię ich codziennie, ale przynajmniej 3 razy w tygodniu. Polecam Mel B :)



________________________________

INSTAGRAM : KLIK

19 komentarzy:

  1. Ja muszę zwiększyć ilość wypitej dziennie wody, bo jest zbyt mała, ale właśnie też nie potrafię się przekonać ;/
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety bardzo mało piję wodę, pierwsze to po prostu że za nią nie przepadam, a drugie że aż takich ilości to czuję że nie potrzebuję :)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piję dużo wody ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już nie mogę się doczekać wakacji! Dla mnie ten rok szkolny był bardzo ciężki, a złożyło się na to też mnóstwo innych czynników... Chciałabym wreszcie wypocząć :) Dobrą alternatywą dla wody z cytryną jest woda z limonką - o wiele lepszy smak ;) Pozdrawiam ciepło! :)

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego sie i tak trzymam heheh :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/05/dlaczego-warto-zaczac-cwiczyc-z.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Uniwersalne zasady, są i były zawsze najlepsze dla każedgo jeśli chodzi o odchudzanie ;-)

    Blog ZOIOMODA

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post :D
    Zasady idealne :D

    Zapraszam do wspólnej obserwacji :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatny wpis! :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealne zasady! sama je stosuje i zyje mi sie latwiej :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy post. :) Muszę pamiętać żeby pić jeszcze więcej wody. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja ciągle staram się przekonać do picia wody ale różnie mi to wychodzi. Co do ćwiczeń to ja niestety nie mogę ich zbyt dużo wykonywać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Do wszystkich punktów się stosuję :D
    Świetny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ostatnio bardzo piję dużo wody i już zauważyłam po swoim ciele ogromną różnicę. Tak samo spanie mi dużo daje i rutyna którą wprowadziłam oraz obecnie na razie stosuje, daje mi ładnie ułożone dni z których jestem zadowolona :)
    Pozdrawiam
    FotoHart Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. śniadania to najważniejszy posiłek dnia! Szkoda, że nie zawsze je jadam :(
    dodaję do obserwowanych! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. również miłam problem z piciem wody :) ale odkąd zaczęłam bardziej pilnować się pod tym względem również, podobnie jak Ty zauwazyłam pozytywne tego skutki! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Większość z tych punktów staram się spełniać na co dzień, jednak wiadomo jak to w ciągu roku.. bywa ciężko. Zaczynam wakacje za 2 tygodnie i planuje w 100% poświęcić się sobie..
    https://mvrysia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. TYLKO NAD PIERWSZYM PUNKTEM MUSZE POPRACOWAĆ ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Staram się wypełniać wszystkie te punkty ;) Również lubię Mel B, jednaka często lekko modyfikuję jej ćwiczenia
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  19. O, ja też codziennie rano piję wodę z cytryną.
    Pierwszy punkt obowiązkowy, w upały trzeba się nawadniać!
    pozdrawiam, MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń