niedziela, 22 października 2017

Jak dbać o włosy

Miesiąc temu postanowiłam bardziej dbać o moje włosy. Obcięłam zniszczone końcówki i nawet nie płakałam jak fryzjerka bardzo mi je skróciła. Od tamtej pory zbieram sposoby na zdrowe i lśniące włosy.

1. Nie myj włosów codziennie, lepiej co dwa dni. Powinny mieć dzień "odpoczynku" zanim znowu zostaną narażone na chemię. No inie rób tego pod gorącą wodą, bo zniszczysz strukturę włosa. Nie wiem jak to działa ale tak jest ;) Przekręć na nieco chłodniejszą - letnią. No i też nigdy nie czesz mokrych włosów, bo to może je uszkodzić, lepiej najpierw wysusz, a najlepiej jeśli wyschną naturalnie.

2. Sezam podobno dobrze wpływa na włosy więc - jedz sezam! Poza tym spożywanie skrzypu polnego także je wzmocni.

3. Jeśli włosy szybko ci się przetłuszczają rób co jakiś czas płukankę z mięty i pokrzywy zalewając te rośliny wrzątkiem.



4. Przepłucz włosy w piwie. Nie raz już tak robiłam. Zapach nie zachwyca, ale chmiel zawarty w piwie nadaje włosom blasku. Warto też wymieszać żółtko z piwem, bo ono je odżywi i pomaga w walce z wypadaniem.

5. Jeśli chodzi o wybór szamponu to polecam te z ziołowymi wyciągami np. z pokrzywy, z eukaliptusa. Ochroni to twoje włosy przed chemicznymi związkami zawartymi w normalnych, tanich szamponach. I teraz taki mały myk : najpierw nałóż odżywkę a potem szampon, włosy będą wtedy lepiej nawilżone.

6. Nie kładź się spać z mokrymi włosami. Są one bardziej podatne na łamania i uszkodzenia. Unikaj także wysokich temperatur w suszarce.

7. Nakładaj na końcówki odrobinę oleju kokosowego. Dzięki niemu włosy nie elektryzują się i mają naturalny połysk. Ale pamiętaj - tylko na końcówki! Aloes jest także świetnym środkiem nawilżającym włosy. Warto zmieszać żel z aloesu z wodą mineralną i wlać to do butelki ze spryskiwaczem, tworząc w ten sposób naturalną mgiełkę.



_______________________

INSTAGRAM : KLIK

7 komentarzy:

  1. Ciekawe rady ;).
    https://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o jajku żeby dawać na włosy ale połączenie z piwem?
    Jestem tego mega ciekawa, muszę spróbować :)

    xxPozdrawiam,
    http://xpatrycja.blogspot.com/2017/10/ootd.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo pierwszy raz słyszę o piwie na włosy :)
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę wypróbować u siebie Twoje rady :) W szczególności o stosowaniu piwnej płukanki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię ten błąd, że kładę się z mokrymi włosami spać ale nie zauważyłam różnicy :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o sezamie ;p
    Pozdrawiam!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń