niedziela, 2 września 2018

Must READ #4

To już czwarta lista propozycji książek, które przeczytałam, które mi się spodobały i które polecam. Założę się, że o nich słyszeliście albo nawet przeczytaliście. Jeśli tak, dajcie znać co o nich myślicie i piszcie swoje propozycje w komentarzach :)

1. "Zanim się pojawiłeś" , "Kiedy odszedłeś" Jojo Moyes
Historia z tej książki zaczęła być powszechna, kiedy wyszedł film. Ja z ręką na sercu, oświadczam, że nie obejrzałam filmu, dopóki nie przeczytałam książki. Przyznaję, że się wzruszyłam. Zarówno pierwsza, jak i druga część wciąga, zaskakuje i momentami śmieszy. W jednej chwili się śmiejesz, za chwile wylewasz milion łez. To nie jest typowe romansidło, którego fabuła jest tak przewidywalna, że nawet nie trzeba czytać. Wręcz przeciwnie, ale żeby się o tym przekonać, musicie przeczytać.


"Co robisz, jeśli chcesz uszczęśliwić osobę, którą kochasz, ale wiesz, że to złamie twoje serce?
Jest wiele rzeczy, które wie ekscentryczna dwudziestosześciolatka Lou Clark. Wie, ile kroków dzieli przystanek autobusowy od jej domu. Wie, że lubi pracować w kawiarni Bułka z Masłem i że chyba nie kocha swojego chłopaka Patricka. Lou nie wie jednak, że za chwilę straci pracę i zostanie opiekunką młodego, bogatego bankiera, którego losy całkowicie zmieniły się na skutek tragicznego zdarzenia sprzed dwóch lat.
Will Traynor wie, że wypadek motocyklowy odebrał mu chęć do życia. Wszystko wydaje mu się teraz błahe i pozbawione kolorów. Wie też, w jaki sposób to przerwać. Nie ma jednak pojęcia. że znajomość z Lou wywróci jego świat do góry nogami i odmieni ich oboje na zawsze."


2. Trylogia "Niezgodna" Veronica Roth
Przeczytałam ją dosyć dawno temu, kiedy jeszcze nie wszystkie części filmu wyszły. Przyznam, że najbardziej podobała mi się "Niezgodna". Kolejnymi częściami są "Zbuntowana" i "Wierna". Cała trylogia trzyma w napięciu i wciąga. Ciekawy pomysł na miejsce akcji, na to jak wygląda świat i jak funkcjonuje. Zdecydowanie spodoba się miłośnikom science-fiction. Mimo to, nie zgadzam się z tym, że ta trylogia jest podobna do "Igrzysk Śmierci". Co prawda główna bohaterka ma wiele podobnych cech do Katniss, ale historia jest zupełnie inna. Musicie przeczytać, żeby się przekonać.


"Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony. Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny - i musi być wyeliminowany...
Jeden wybór może cię zmienić...
Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość. Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami. A Tris ma tajemnicę, której strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć..."


3. "Zeznania Niekrytego Krytyka" Maciej Frączyk
To była pierwsza książka Niekrytego Krytyka i jedyna książka youtubera, którą kiedykolwiek przeczytałam. Została napisana dosyć dawno, kiedy jeszcze pisanie książek przez twórców internetowych nie było takie powszechne, dlatego nie jest taka "na siłę", "aby była". Jest lekka, przyjemna, pełna humoru. Łatwa w odbiorze, zawiera komiksowe, karykaturalne obrazki. Myślę, że to urozmaica czytanie. Może nie jesteście fanami Niekrytego Krytyka, ale książka jest łatwa i przyjemna w odbiorze nawet dla osób, które nie znają owego pana. Uznajcie, że to nie jest MUST READ, to bardziej taki powrót do przeszłości.


"Kobieta jest przyszłością mężczyzny, dopóki ten czegoś nie spieprzy. To bardzo bliska przyszłość."

_________________________

INSTAGRAM : KLIK

9 komentarzy:

  1. Hahah cytat na końcu jest super! Z książek, które wymieniłaś nie czytałam do tej pory ani jednej! MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i oglądałam Zanim się pojawiłeś, uwielbiam <3 Przymierzam się do niezgodnej <3 bardzo ciekawy blog, zostaję, obserwuję i czekam na dalsze posty! PS. cytat na końcu mega - cała prawda :D Pozdrawiam!
    womanhoodduty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam film niezgodna i chciałam wziąc się za książke :D :* Film super więc ksiązka jak to zazwycaj bywa bd jeszcze lepsza *.*

    Jestem tu nowa :( Blog <3
    Jeśli się spodoba proszę o follow <3 :* :*

    OdpowiedzUsuń
  4. zupełnie nie mój gust literacki :) ale po książki V.Roth sięgnęłabym na odstresowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przeczytałam żadnej z tej książek. To raczej nie moje klimaty ;)
    Pozdrawiam.
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam tylko "Zanim się pojawiłeś". Mega książka!
    "Kiedy odszedłeś" czeka na półce do przeczytania :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej ostatniej tylko nie znam :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/08/basilurtea-naturalna-herbata.html

    OdpowiedzUsuń
  8. I will try to read.

    Have a look on my new store: Men Custom Dress Tailor

    We are located at Bellevue , USA .
    Our phone number is (425)365-1678

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki czytam raczej inne, jeżeli chodzi o gatunek. Widziałam film „Zanim się pojawiłeś” który jest absolutnie wspaniały! Serie „Niezgodna” również widziałam, ale tutaj nie było efektu wow. A Niekryty ile już wydał książek? 😂 Muszę w końcu coś przeczytać jego autorstwa 😊 ~RINROE

    OdpowiedzUsuń