niedziela, 17 grudnia 2017

Must READ #2

Dziś przygotowałam dla was kolejną dawkę książkowych propozycji. Przez próbne matury miałam mało czasu, ale na przynajmniej jeden czy dwa rozdziały się skusiłam. To mi zapewniało chwilę dla siebie, ucieczkę od obowiązków no i mogłam się zrelaksować. Mam nadzieję, że zachęcę was do przeczytania, którejś z nich i oczywiście czekam na wasze pozycję, które byście polecili.

1. Trylogia "Przez burzę ognia" Veronica Rossi
Pierwszą część dostałam w prezencie od rodziców, więc w sumie zapoznałam się z nią przez przypadek. Oczywiście nie odpuściłam i kupiłam sobie kolejne dwie. Na początku miałam do niej sceptyczne nastawienie, ponieważ autorka od razu opisuje rzeczy, zdarzenia, miejsca, zjawiska, których czytelnik na początku nie rozumie. Długo zajęło mi, aż pojęłam na czym polega rzeczywistość panująca w tej książce. Ale kiedy w końcu wszystko stało się jasne, historia mnie wciągnęła i trzymała, aż nie przeczytałam całej trylogii. Narracja jest prowadzona z perspektywy dwóch bohaterów. Dlatego, jeżeli ktoś nie lubi takiej budowy fabuły, to od razu ostrzegam.




"Aria żyje w Reverie - rozwiniętym technologicznie świecie oddzielonym od dzikiej natury szczelną kopułą. Jak wszyscy Osadnicy spędza czas w wirtualnych Sferach dostępnych tylko za pomocą specjalnego Wizjera. Kiedy zostaje wygnana za przestępstwo, którego nie popełniła, wie, że śmierć jest blisko.
Perry jako Wykluczony musi walczyć o przetrwanie w brutalnym świecie plemiennych wojen, kanibali i eterowych burz. Udaje mu się przeżyć tylko dzięki wyjątkowym zmysłom pozwalającym wyczuć niebezpieczeństwo i ludzkie emocje.
Drogi Arii i Perry'ego się przecinają Tylko Perry może ocalić dziewczynę od śmierci. Tylko Aria może pomóc mu odkupić winy. Razem rozpoczynają niebezpieczną podróż..."


2. Seria "Więzień Labiryntu" James Dashner
Długo czekałam aż w końcu będę mogła to przeczytać. Był oczywiście szał na film i przyznam, że pierwsza część mi się podobała, ale druga była beznadziejna i wcale nie podobna do książki. Ale wracając. Bardzo mi się podobało, wciągające, trzymające w napięciu. I aż chce się sięgnąć po kolejną część. Ciekawie wymyślona fabuła, intrygi, a także dreszczyk emocji. Zakończenie średnie, ale całość nadrabia. Bohaterowie mają w sobie coś takiego co wywołuje sympatię u czytelnika.




"Kiedy Thomas budzi się w ciemnej windzie, jedyną rzecz jaką pamięta jest jego imię. Jakby ktoś wymazał mu wszystkie wspomnienia. Kiedy drzwi się otwierają, jego oczom ukazuje się grupa nastoletnich chłopców, która wita go w Strefie - otwartej przestrzeni otoczonej wielkimi muramu, która znajduje się w samym centrum wielkiego i przerażającego Labiryntu. Podobnie jak Thomas, żaden z mieszkańców Strefy nie wie z jakiego powodu się tu znalazł i kto ich tu zesłał. Czują jednak, że ich obecność nie jest przypadkowa i każdego ranka próbują znaleźć odpowiedź, przemierzając korytarze otaczającego ich Labiryntu. Jednak ta droga nie jest łatwa, bowiem Labirynt skrywa swoje okrutne tajemnice..."


3. Seria "Czerwona Królowa" Victoria Aveyard
Zostańmy przy tematyce fantasy. Ta książka jest po prostu świetna. Może się nawet dla mnie równać z "Igrzyskami Śmierci". Żałuję tylko, że muszę czekać na wydanie kolejnej części, ponieważ jej premiera będzie dopiero jakoś w maju przyszłego roku. Spodobał mi się pomysł autorki na stworzenie takiego świata, zmianę ewolucyjną, która tworzy nadludzi. Jednym z wielu elementów tworzących tę historię jest ciekawy charakter głównej bohaterki, która oczywiście jest odważna itp, ale ma w sobie też wady, zwraca uwagę na jej przemianę wewnętrzną, dzięki narracji pierwszoosobowej. Cieszę się, że sięgnęłam po tą książkę i już nie mogę się doczekać ostatniej części. Zdecydowanie polecam!



"Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów - recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. - Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. A mimo to jest w tobie coś więcej. - Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. - Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?"

_________________________

INSTAGRAM : KLIK

6 komentarzy:

  1. Czekam na recenzje ;O

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych serii znam tylko Więźnia labiryntu i muszę przyznać, że sama mam zamiar przeczytać całą. Obecnie wypożyczyłam sobie 2 część, przez święta będę miała co robić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi! Your post is amazing! I really like your blog and I think we should follow each other on GFC! Let me know on my blog. xoxo

    https://alexanic.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne serie, najbardziej zaciekawiły mnie "Więzień Labiryntu" " Czerwona Królowa "!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się bardzo zaczytany czas! Mam nadzieję, że książki fajne. Ja kompletnie ich nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam serii książek Więzień labiryntu, ale 2 film mi się średnio podobał, kolejny ma wyjść w przyszłym roku, ale nie sądzę, że zdążę książki do tego czasu przeczytać.

    OdpowiedzUsuń