czwartek, 28 stycznia 2016

Książkowo #2

Szukając Alaski
John Green

"Życie Milesa Haltera było totalną nudą aż do dnia, gdy zaczął naukę w równie nudnej szkole z internatem. Wtedy spotkał Alaskę Young. Piękną, inteligentną, zabawną, seksowną i do bólu fascynującą. Alaska owinęła sobie Milesa wokół palca, wciągając go do swojego świata i kradnąc mu serce. Czy dzięki niej chłopak odnajdzie to, czego szuka? Wielkie Być Może - najintensywniejsze i najprawdziwsze doświadczenie rzeczywistości."


Kolejna książka Johna Greena, która mnie głęboko poruszyła. Rozdziały dzielą się na "dni przed" i "dni po". Sugeruje to, że ma wydarzyć się coś ważnego. Narratorem jest Miles, który jest zwykłym nudnym chłopakiem, do dnia w którym poznaje nowych przyjaciół. Oczywiście tytułowa Alaska, gra istotną rolę w jego życiu. Muszę przyznać, że uśmiałam się czytając niektóre kontrowersyjne fragmenty. Oczywiście jest zaskakujące zakończenie w stylu Greena. Czytelnik nie spodziewa się zupełnie tego, co się stanie. I dobrze. To chyba jedyna książka, jaką do tej pory czytałam, która od razu zamienia śmiech w płacz. A potem nie można przestać płakać. Rodzą się pytania. Bohaterzy szukają odpowiedzi, rozwiązują zagadkę. Aż jest się ciekawym co się dalej wydarzy. Wzbudza silne emocje - śmiech, płacz, zaskoczenie. Same plusy. Lektura mnie wciągnęła i bardzo wam ją polecam. 

9 komentarzy:

  1. Muszę to koniecznie przeczytać! Kocham jego książki :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zacząć czytać Greena planuję właśnie od tej książki a kiedy zacznę to nie wiem :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  3. rzadko czytam ksiązki, ale ta wydaje się być bardzo ciekawa. pozdrawiam
    daryyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Poluję na książki tego autora :)

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam jedną z jego książek, jest w porządku. Najbardziej jednak urzekła mnie ekranizacja Papierowych miast :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W tym roku niestety nie znalazłam czasu jeszcze na książke :D ( wiem, że to wymówka, ale co zrobić :P )

    http://natalistylee-s.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie mam zamiar przeczytać więcej książek Johna Greena, ale jakoś ostatnio nie mam weny aby coś przeczytać...

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydaje się być ciekawa :)
    Zapraszam do mnie http://ionlycomehereafterdark.blogspot.com/ Odpowiadam na obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń